Lehed

esmaspäev, 4. veebruar 2013

Broilerimaksapasteet päikesekuivatatud tomatitega


Üks hea ja lihtne pasteedi retsept, mille leidsin siit. Pasteet valmib imekiirelt ning päikesekuivatatud tomatid annavad sellele hoopis huvitavama maitse, kui tavalisel pasteedil.

Vaja läheb:
250 g broilerimaksa (hea oleks enne vähemalt paar tundi piimas leotada)
1 väike sibul
1-2 küüslauguküünt
50 g päikesekuivatatud tomateid
75 g võid (50 g + 25 g praadimiseks)
3-5 spl kanapuljongit (soovi korral)
kuivatatud basiilikut
soola, pipart

Sulata pannil või (25 g) ning prae sibul klaasjaks. Lisa pannile hakitud küüslauk, hakitud tomatid, tükeldatud (vajadusel kelmetes puhastatud) maks ning hauta madalal kuumusel, kuni maks on valmis (ära üle küpseta, mul kulus maksa valmimiseks ma arvan, et nii umbes 10-15 minutit kõige rohkem). Eemalda segu pliidilt, vala kaussi, lisa sulatatud või (50 g) ning püreesta saumikseriga. Maitsesta soola ja pipraga.Lisa kanapuljong.
Ei tasu ära ehmuda, kui segu jääb veidi "vedel", kuna külmkapis muutub pasteet tahkemaks. Puljongi lisamine teeb pasteedi veidi pehmemaks. Mina lisasin vaid 2 spl puljongit ja pasteet jäi natuke tahkem, kui ma lootsin. Jägmine kord panen puljongit julgemalt sekka.
Vala pasteet kaussidesse (mul mahtus kahte väiksesse tassi ära) ning kata pealt 1 spl sulavõiga ning kaunista nt tükeldatud päikesekuivatatud tomatiga. Kata kausid toidukilega ning aseta vähemalt tunnikeseks külmkappi. Serveeri röstsaial.


3 kommentaari: