Lehed

esmaspäev, 18. juuli 2011

Kohupiima-maasikakook


Küpsetasin väga head kohupiimakooki maasikatega. Koogis võib kasutada ka muid marju, mis hetkel käepärast on. Inspiratsiooni sain siit. Kasutasin küpsetamisel 24 cm läbimõõduga lahtikäivat vormi. Kook maitses hästi järgmisel hommikul, kui oli külmkapis üleöö seisnud.

Taigen:
180 g jahu
100 g võid
65 g suhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
näpuotsaga soola

Täidis:
400g kohupiima
200g hapukoort
4 muna
125 g suhkrut
300 g maasikaid (võivad olla ka sügavkülmutatud)
1 tl tärklist (kui kasutad külmutatud marju)

Näpi jahu, külm või, suhkur, sool, küpsetuspulber purutaoliseks taignaks. Vooderda 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhi ja ka küljed küpsetuspaberiga. Suru 2/3 taignast vormi põhjale.

Valmista täidis: sega omavahel kohupiim, hapukoor, munad ja suhkur ühtlaseks massiks. Vala segu põhjale.

Kui kasutad külmutatud marju, siis sega marjad tärklisega (siis ei vaju nad koogi põhja). Pudista marjad täidise peale. Kata täidis allesjäänud purutaignaga.

Küpseta kooki 200 kraadises ahjus umbes 55 minutit (küpsetasin 40 minutit ilma pöördõhuta ja 15 min pöördõhuga). Lase valminud koogil täielikult jahtuda. 

14 kommentaari:

  1. Aitäh retsepti eest, lihtsalt lummavalt oivaline! Minu mees ütles selle koogi kohta "maailmaklass" (ja ta on hea söögi gurmaan) ning vanaema, kes 60 aastat vaaritanud ja küpsetanud lisas, et ükski tort ei kaalu seda kooki üles :)
    Läheb varsti kordamisele kirssidega.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul siiralt hea meel, et kook nii palju positiivseid kommentaare sai:). Peaks isegi seda küpsetama taas ja proovin ise ka kirssidega ära.

      Kustuta
    2. Mul jäi veel mainimata, et tegin seda "kogemata" Otto 8% ricotta kohupiimaga. Ja nüüdseks olen avastanud, et see ongi minu maitse järgi parim küpsetamiseks. Täna ehk siis sõbrapäeva puhul katsetangi nüüd kirssidega.

      Kustuta
    3. Proovisin ka kirssidega variandi ära, kuid mulle meeldib maasikatega ikkagi rohkem:).

      Kustuta
    4. mina olen kirsidega teiud ja see ei ole nii hea kui maasikatega

      Kustuta
  2. Täna proovin seda kooki..Kindlasti tuleb sama hea ja maitsev nagu siin mainitud. Ei jõua ära oodata :)

    VastaKustuta
  3. Hea, hea ja veelkord hea kook :P Ma olen maasikate peale veel mandlilaaste või kookoshelbeid raputanud, jälle veidi teine mekk ja mõlead sobivad sinna hästi (Y)

    VastaKustuta
  4. Kuna sel aastal on loodus imeliku vimpka visanud ja korjan peenralt teise saagikorra viimaseid maasikaid (varasematel aastatel on ainult 1 saagikord olnud), siis mõtlesin, et teeks mingi maasikakoogi. Googeldasin veidi ja nii sellele retseptile sattusin. Kook nüüdseks ahjus ja eks õhtul selgub, mis pereliikmed sellest arvavad.

    VastaKustuta
  5. Panen teistele tegijatele avastamiseks ka oma kommentaari:
    kook on hea, aga minu ahjule oli 55 min liiast. 46 minutiga oleks päris õige saanud, aga ma viivitasin. Väga ära ei kõrbenud, aga tumedam kui pildil kohe kõvasti.
    Ja kook kerkib! Hästi palju! Mu vorm oli õige diameetriga, aga madal, nii et alguses ette nähtud tainas, täidis ja maasikad mahtusid täpselt ära.
    Aga küpsetamise käigus ta muudkui kerkis ja kerkis ja lõpuks kukkus üks maasikas suisa ahjupõrandale, sest ta oli algul üsna vormi serva peale pandud ja kerkis algul lihtsalt üles, aga varsti ka horisontaalis vormist väljapoole ja viimaks sai gravitatsioon võitu.

    VastaKustuta
  6. Lihtne, hea mõnus kook🙂!

    VastaKustuta
  7. Mina tegin seda ka punaste tikritega. Vot see oli veel suurem hitt kui maasikatega :)

    VastaKustuta