Lehed

reede, 1. aprill 2011

Õunakringel


Jeeei....lõpuks ometi tuli ka minul kringel välja, või noh sellest tuli pigem pärg, aga asi pole ju nimes:). Lennar palus, et ma tema viimaseks patrulliööks teeksin miskit head talle kaasa. Oi, mul läks ikka kaua aega, et välja mõelda, mida teha. Kord mõtlesin, et teeks miskit soolast, siis ikkagi, et magusat jne jne. Lõpuks langes valik "100 Kooki 3" raamatust õunakringlile. See pilt seal lihtsalt on nii ahvatlev, et ma mõtlesin riskida. Ma olen varem ka katsetanud kringlit teha, kuid alati on mul miskit nässu läinud. Tüüpiline on just täidise välja valgumine, kui on vaja punuma hakata. Ja siis on ikkagi see pärmitaigen, mis mul seni ei tahtnud kuidagi õnnestuda. Kuid, kuna ma sain hiljuti enam vähem sõbraks selle taignaga, siis tasus proovida. Seekord siis täidis mul välja ei valgunud ja ka välja nägemine sai päris kobe. Lennar ütles, et kringel kadus igatahes imeväel laualt. Retsepti kogused ja ka mõned ained sobitasin omale mugavamaks. Ise arvan, et siinkohal võib kasutada ka sama taignat, mida kaneelirullideski.

Taigen:
2,5 dl piima
25 g pärmi
0,5 tl soola
1 dl suhkrut
0,5 tl vanillisuhkrut
8 dl jahu (u. 0,5 kg)
100 g pehmet võid

Purukate:
1,5 dl jahu
0,5 dl fariinsuhkrut + 0,25 dl valget suhkrut
1 tl kaneeli
1/4 tl soola
~60 g hakitud sarapuupähkleid
~75 g võid

Täidis:
3 keskmise suurusega hapukamat õuna
30 g võid
1 dl fariinsuhkrut
1 tl kaneeli

Määrimiseks:
1 muna

Alustasin taignast. Pudendasin pärmi käesooja piima hulka. Segasin, kuni see enam tükiline polnud. Lisasin soola, suhkru ja vanillisuhkru. Sõelusin vähehaaval hulka jahu. Sõtkusin taignasse pehme või. Jätkasin sõtkumist mõned minutid, kuni taigen käte küljest lahti tuli (ja kui ei tule, siis võib ka jahu lisada veidi). Katsin kausi rätikuga ja jätsin sooja kahekordseks kerkima (minul kulus selleks umbes tunnike).

Samal ajal koorisin ja puhastasin õunad. Riivisin jämeda riiviga õunad. Sulatasin potis või, lisasin suhkru, kaneeli ja riivitud õunad ning hautasin 5 minutit. Seejärel tõstin poti tulelt ja lasin sel jahtuda.

Puru tegemiseks segasin omavahel jahu, fariinsuhkru, kaneeli, soola ja pähklid. Lisasin külma hakitud või ja näppisin ühtlaseks.

Sõtkusin taignast õhu välja ja rullisin jahusel laual ristkülikukujuliseks. Tõstsin õunasegu taignale ja katsin 2/3 purukogusega. Keereasin tihedalt rulli ja lõikasin pikuti pooleks. Põimisin ribad kokku ja asetasin küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Pintseldasin pealt munaga ja raputasin peale ülejäänud puru. Küpsetasin 200 kraadises ahjus (ilma pöördõhuta) umbes 30-35 minutit. (Kui kringel peakski liiga kiirelt pruunistuma, siis võiks selle katta näiteks fooliumiga ja edasi küpsetada).


Enne serveerimist võiks kringel jahtuda.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar