Lehed

neljapäev, 4. november 2010

Kergelt toorjuustune keeks

Olen blogi täitsa unarusse jätnud, mis ei tähenda, et ma pole vahepeal midagi head ja paremat teinud. Lihtsalt kuidagi aega on viimasel nii vähe ja pea täis muid tähtsamaid asju. Oma sünnipäeva paiku (mis oli septembris) tegin ühel õhtul toorjuustu keeksi, mis on nii valmistamise, kui ka oma olemuse poolest ülimalt lihtne, kuid samas mõnusa maiguga ja kuidagi isegi natuke eriline. Retsepti leidsin Kätrini kokkamispäevikust.

Vaja läheb:
175 g  võid
200 g toorjuustu
125 g suhkrut (1,5 dl)
5 muna
240 g jahu (4 dl)
1 tl küpsetuspulbrit
veidi soola
2 spl vaniljesuhkrut

Võta kõik külmkapis olevad koostisained aegsasti külmkapist välja, sest need peaksid olema toatemperatuuril.

Vahusta või ja toorjuust koos suhkruga ühtlaseks valgeks kreemjaks massiks. Lisa ükshaaval! munad ning vahusta läbi. Sega omavahel jahu, küpsetuspulber, sool ja vaniljesuhkur ning sõelu või-muna massi hulka. Sega läbi ning pane võiga määritud ja riivsaiaga ülepuistatud vormi*.

*Mõtlesin esialgu kasutada oma tavalist keeksivormi, kuid mulle tundus see kogus kuidagi suur minu kandilise vormi jaoks, milles tavaliselt leiba olen teinud, seega kasutasin olude sunnil ümmargust lahtikäivat 24 cm koogivormi. 

Küpseta 150 kraadi juures (ilma pöördõhuta) 1 tund ja 35 minutit. Lase jahtuda*.

*Nipp raamatust "Kelmikad keeksid": Jäta keeks 15 minutiks vormi jahtuma. Seejärel kummuta keeks restile, aseta vorm selle peale ja lase lõplikult jahtuda. Nii saad mõnusa mahlase keeksi.

Serveeri näiteks ingveritee kõrvale. Maitseb hästi ka külma piimaga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar