Lehed

neljapäev, 19. november 2009

Pariisi õunakook

Tänane päev siis kodune - working, baking, cooking and cleaning:D Tegelikult polnud täna plaanis midagi muud teha peale töötamise ja Nessa ravitsemise, aga juhtus nii, et öötööst unesegune Lennar ärkas ning avastas, et tal tohutu õunakoogi isu. Loomulikult ostsin ma täna õunu, kuid guess what - selle aja peale olid need Inessa poolt peaaegu hävitatud:P Seega ootan nüüd, kuni Lennar toob uued õunad. Seni aga olen jõudnud taigna valmis teha. Ja avastasin taas, et tegu järjekordse ääretult intelligentse koogiga (sel samal arvamusel olen ma ka tosca koogist). Mulle tohutult meeldivad intelligentsed koogid, mis tähendab, et nende tegemine ei nõua väga palju vaeva ja köök on selle tegemise ajal üllatavalt puhas. Mis mulle täna väga meeldib, kuna lõpetasin just hiljuti koristamise:) Enivei, selle retsepti leidsin ma kunagi ammu toidutarest ja see kadus meie laualt imekiirelt.

Vaja läheb:
1,5 dl jahu
1 dl suhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
1 tl vanillisuhkrut
3 muna
3 spl õli
1 dl piima
800 g õunu

Kate:
0,75 dl suhkrut
1 muna
50 g võid

Sega jahu, suhkur, küpsetuspulber, vanillisuhkur ja sool omavahel. Lisa omavahel segatud munad, õli ja piim. Seejärel koori ja tükelda õunad, ning lisa taignale. Vooderda ahjuvorm küpsetuspaberiga või määri võiga. Küpseta 200 kraadi juures keskmises osas 30 minutit.
Samal ajal valmista kate. Vahusta suhkur ja muna ning sega hulka sulatatud või. 30 minuti pärast vala kate koogile ja küpseta veel ahjus 10 minutit. Lase veidi jahtuda ja naudi külma piimaga või jäätisega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar