Lehed

kolmapäev, 18. november 2009

Leib maapähklite ja kirssidega


Endisel vaimustuses leiva tegemisest. Tegin laupäeval siis nami-nami ideed kasutades leiba maapähklitega. Esialgselt tahtsin lisada jõhvikaid, kuid kahjuks ma neid ei saanud ja asendasin need hoopis kuivatatud kirssidega ja tulemus oli väga mõnus. Maapähkel andis veidi soolasust ja kirss oli vastandina magus. Näuhh...Lisasin veel ka päevalilleseemneid ja rosinaid. Ikka tõsine segu tuli. Aga mulle meeldib.

Vaja läheb:
Taigna kogused siin. 
peotäis maapähkleid
peotäis kirsse
päevalille seemneid

Tegin eelmisel õhtul eeltaigna.
Järgmisel hommikul võtsin sealt uue juuretise ning ülejäänud massile lisasin mett ja soola ning enne muude lisandite lisamist jaotasin selle kaheks. Ühes leivas kasutasin siis maapähkleid ja muud põnevat ja teises leivas suitsuliha ja sibulat, mille pruunistasin eelnevalt ära.
Seekord kerkis mu leib eelmisest korrast oluliselt kauem - 4 tundi.

Küpsetasin 5 minutit 250 kraadi juures ja ülejäänud tund aega 200 kraadises ahjus (pöördõhuga). Ahju panin ka veega anuma ning mõned korrad ka pintseldasin veega leiba, et koorik ei tuleks liiga kõva.
Seejärel keerasin vormid tagurpidi ning võtsin leiva välja. Määrisin võiga pealt kokku ja pakkisin leiva küpsetuspaberisse ja tagasi vormi järelküpsema.


Plaanis minna reedel Tartusse ja ema andis siis ka leivatellimuse sisse. Homme siis võtan asja ette. Ja ma pidin täna pettuma...kuna ta teatas, et ta tahab täiesti tavalist rukkileiba ilma lisanditeta. Algul ei tundunud see mõte üldse põnev, kuid nüüd ma juba mõtlen, et why not. Saan teada, mis maitse tal niisama on. Loodan, et leib plaanib kiirelt kerkida, kuna ei tahaks päris öösel ka küpsetada. Aga eks ma siis muljetan, milline see leib tuli hiljem.
06.12.2009
Tavaline rukkileib tuli väga mõnus, olen seda nüüd ka oma perele teinud. Maitseb mõnusalt võiga. Ema oli ka vaimustuses. Viisin talle ka maapähklitega leiba maitsta - ja ta tunnistas, et see maitses talle rohkem.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar